Logitech

«Een nieuw leven voor plastic»

Logitech, een Zwitsers bedrijf dat zich richt op innovatie en kwaliteit, creëert producten en ervaringen die in ieders dagelijks leven passen. Opgericht in 1981 in Lausanne, Zwitserland, en snel uitgebreid naar Silicon Valley. Logitech begon zo mensen te verbinden door middel van innovatieve computerapparatuur en vele toonaangevende innovaties.

Sinds die begindagen hebben zij hun expertise op het gebied van productontwerp en hun wereldwijde bereik uitgebreid. Voor elk van hun producten richten zij zich op de manier waarop hun klanten verbinding maken en interageren met de digitale wereld. In elk team en in elke discipline houden ze design centraal bij alles wat ze creëren om echt unieke en relevante ervaringen te creëren.

Logitech innoveert om plastic een tweede leven te geven. Tegenwoordig zijn veel gerecycleerde kunststofharsen beperkt tot zwart en grijs en functioneren zij niet op dezelfde manier als zuivere kunststof waardoor nieuwe uitdagingen op het gebied van productontwerp ontstaan. Sinds 2017 werken ze samen met kunststofleveranciers om nieuwe, sterkere harsen in een reeks nieuwe kleuren te ontwerpen. Deze nieuwe harsen worden gebruikt in Logitech-producten om consumenten een ruimere keuze aan kleuren te bieden, maar zonder de productkwaliteit aan te tasten. Ze zullen ook beschikbaar zijn voor andere bedrijven om de koolstofvoetafdruk van hun industrie te verminderen.

Design sans titre 2023 10 09 T120824 474